Vezető építész: TIMA Zoltán
A repülőtér tervezett komplex fejlesztésének első elemeként a SkyCourt a korábban épült 2A és 2B terminálokat egyetlen szerves egységgé kapcsolja össze. Az új csarnoképület nemcsak külső megjelenésével, de belső terével is meghatározó eleme az épületegyüttesnek. A különleges szerkezeti rendszerrel és technológiával megépített utascsarnok a korszerű funkcionális és kényelmi követelmények biztosítása mellett maradandó vizuális élményt is nyújt az érkező és távozó utasok számára.
A budapesti repülőtér 2-es termináljának épületei nagyrészt az 1970-es években született moduláris elrendezési elképzelés alapján épültek. A koncepció három diagonális elrendezésű, közös centrum köré szervezett, önállóan működő terminál építését tartalmazta. Az 1984-ben elkészült 2A terminál jól mutatja a diagonális középvonalra szervezett épület tiszta szerkesztési rendszerét. A 2B terminál helyszínrajzi elrendezésben követi ugyan az alapkoncepciót, de alaprajzi szerkesztése, megtartva a diagonalitást, már több helyen szakít a tiszta szimmetriával. A bővítés alapkoncepciója az volt, hogy a beékelődő új épület a két terminál teljes összekapcsolódását biztosítsa. Ebből következően a szerkesztésmód szakított a korábbi moduláris rendszerrel és azzal ellentétben a két modul teljes összeépítésére törekedett. A hangsúly, az eredeti főbejáratok megtartása mellett, a meglévő épületek közé emelt új csarnokra került. Az összkép meghatározója a továbbiakban ez a központi elem lett. Az új csarnoképület, a SkyCourt határait a földi oldalon az indulási oldali homlokzat, illetve a közúti híd adja. A légi oldalon az épület 21 méterrel benyúlik a 2A és 2B épületek homlokzati vonala elé. A közel 70 méter fesztávolságú, acélszerkezetű tetőt csak e két határvonal mentén támasztották le. A tetőszerkezet formája tükrözi az új terminál belső funkcionális elrendezését és működését. A földi oldalon ívesen leforduló, kétharmad részben tömör tetőfelület mérete ellenére is erősíti a két meglévő utascsarnok funkcionális jelentőségét, a megmaradó főbejáratok helyét.
A SkyCourt külső és belső megformálásában egyaránt az újonnan létrejött épületegyüttes emblémája lett, megjelenésében is nemzetközi rangot biztosítva a repülőtérnek. Az épületrész legfontosabb eleme a kétszintes utasforgalmi tér, amelyen minden induló utas áthalad. Az utasok a beszállókártyák átvételét és a biztonsági ellenőrzést követően érkeznek a SkyCourt központi terébe, ahol a térélmény mellett nagy alapterületen üzletek sora található. A belső tér hatalmas üveg homlokzata a repülőtér forgalmi előterére néz, pazar kilátást nyújtva az érkező és induló repülőgépek sokaságára és a légikikötő nyüzsgő életére. Az indulási szinten jelentős felületen pihenő- és várakozóhelyeket is kialakítottak, galériáján éttermeket és légitársasági várókat helyeztek el. A SkyCourt földszintjén, az épület „gyomrában” található a poggyászkezelő csarnok, ahol a feladott poggyászok biztonsági ellenőrzése és járatok szerinti osztályozása történik. Ugyanitt kapott helyet a földi oldalon a SkyCourt Konferencia Központ. Az épület alagsora az áruszállításé, de itt találhatók a dolgozói öltözők és a gépészeti helyiségek is.
Az épület már megnyitása előtt elnyerte a brit-magyar Tierney Clark díjat, 2011-ben az European Steel Awards díját, 2012-ben pedig Építőipari Nívódíjat kapott.
Helyszín: Budapest, Ferihegy
Átadás éve: 2011
Vezető építész: TIMA Zoltán
Építészek: NÉMETH Tamás, MOLNÁR J. Tibor
Építész munkatársak: RÁTI Orsolya, SZABÓ Dávid, FISCHER Bence, TÖLGYESI Kaplony, LAMOS Péter, STEIN Zoltán
Terület: 35 000 m2